fredag den 6. august 2010

trænings lejer dag 1.

Dagens cykeltur blev på 19,2 km, en punktering, 3 slanger og en mekaniker.

Det var en hyggelig tur, selvom vi næsten brugte, over en halv time på at få dækket til at virke. Da vi kom til 2 slange, lagde min cykel ned og satte jeg mig i græsset, mens Marianne ringede efter far. Han ville komme om lidt, og selvfølgelig da vi prøvede med den tredje slange, som var en af mine slanger, fik vi det til at virke. Også kom far lige som Marianne havde fået luft i dækket. Nå! men vi kom videre, vi øvede lidt armbøjning, stå op mens jeg trådte rundt, og en masse andet, som div. fif.

Sving, ned af bakker og stå op, er virkelige ikke mine stærke sider, men det lære jeg vel hen af vejen. Det var en skøn tur, og en masse af snak fra Mariannes side, jeg svarede bare ja, nej, okay og hmmm. For jeg ville bare tabe pusten, hvis jeg havde en hel samtale, jeg havde lige fået en dejlig rytme, som jeg ikke ville ødelægge.

Da vi nåede hjem til far, forsatte Marianne hjem. Jeg fik vasket min cykle, og mens gjorde det kunne vi høre lufte pifte ud af bagdækket. Flot så var jeg også punkteret, første gang ja, jeg måtte jo vise at jeg kunne skiftet slange. Så da cyklen var vasket, tog jeg dækjernet og ville begynde, da far sagde "stop" "hvad nu, det var sådan Marianne gjorde!" svarede jeg…….Ups der var stadigvæk luften i slangen, hulet var meget lille og det var kun fordi vi vasket cyklen at vi kunne høre hullet. Jeg måtte lige have luften ud at dækket, det gik meget godt, og det var ret sjovt.
Udover cykeltur og træning i slange skift, har jeg også fået købt nyt cykeltøj strømper, bukser, trøje og regnjakke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar